Régi NDK-sok új találkozóhelye
  Belépés:
2017 december 11, hétfő | 50. hét | Árpád, Árpádina, Damazusz
Legyen ez a kezdőlapom ezen a portálon Személyes üzenetek Keresés home » Elgondolkodtató

Elgondolkodtató

Szerző: ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak Zsolt52 offline Privát üzenet küldése Felhasználó profilja 2017. október 10, kedd 07:37
Elgondolkodtató.

Szeretek időnként egyes témaköröket több oldalról körbejárni, és azt kielemezni. Ezekhez szoktam is olvasgatni ezt-azt. Most a kiinduló alap az volt, hogy születésem óta Afrika lakossága megtízszereződött. Annak idején olyan 150 millióan lehettek. Most meg kb. 1,5 milliárd a népessége. Egyesek azt prognosztizálják, hogy 2040-re 3 – 3,5 milliárdan lesznek. A szaporodási ráta itt most már magasabb, mint Ázsiában. Viszont eső most sem esik több, mint az elmúlt 60 évben. A Száhel-övezet egyre jobban terjed dél felé. Így az emberi megélhetés területei tovább csökkennek. Ellentétben a lakosság növekedésének rohamos emelkedésével.

Máshol azt olvasom, hogy a Száhel-övezetben az utóbbi száz évben a csapadékmennyiség harminc százalékkal csökkent. Ha most ebbe bele kezd játszani még a globális felmelegedés is, akkor az jelentősen fokozza az elsivatagosodást. A Száhel-övezet lakói kénytelenek folyamatosan délebbre költözni, menekülve a sivatagi forróság és szárazság elől.


A probléma kezelése nyilván nehéz. Viszont a sok megvalósíthatatlan ötlet után született egy - számomra is emészthető - terv. „Nagy Zöld Fal”-nak nevezik. Ez egy 15 kilométer széles, 7000 kilométer hosszú erdősáv lenne keresztben Afrikán, a Szahel alján. A Nagy Zöld Fal kezdeményezésben résztvevő tizenegy ország aláírásával létrejött a Nagy Zöld Fal Ügynökség. Ezek az országok: Burkina Faso, Csád, Dzsibuti, Eritrea, Etiópia, Mali, Mauritánia, Niger, Nigéria, Szenegál és Szudán.

Már vannak is bizonyos kézzel fogható eredmények. Eddig 525 kilométer hosszú faültetvényt sikerült létrehozniuk Szenegálban, 12 millió őshonos fából. Főként akáciából, mely jól bírja a szárazságot. A meglévő sáv eredménye, hogy olyan mikroklímát hozott létre, amely mérsékli a napi hőmérsékleti kilengéseket. A talajerózió is csökken, így kevesebb a falvakba áramló por mennyisége. A fákkal borított övezet megállítja a homokot hozó szaharai szeleket. Állítólag a vándormadarak is kezdenek visszatérni.


Más forrásból ezt olvasom:
a Száhel-övezetben uralkodó kilátástalan jövővel szembenéző fiatalok körében gyorsabban terjed a terrorizmus. Nos, ez sem egy túl bíztató jelenség.
Ha a Zöld Fal projekt megvalósulna, akkor a talajerózió, és ezzel az elsivatagosodás csökkenhetne, és a kontinens vízforrásait /pl. a most kiszáradó Csád-tó/ megvédhetné.
Közvetett módon akár még a terrorizmust is visszaszoríthatná.


Viszont semmi sem mutat csak kizárólagos előnyöket. Egyesek részéről felmerült az az ellenérv, hogy az erdők telepítése és öntözése miatt azonnal tovább csökkennek az amúgy is szűkös vízkészletek, ezáltal a jelenleg megtermelt élelmiszer mennyisége is. Ráadásul tradicionális élőhelyeket kellene feláldozni a fásítás oltárán.

Na, ezek után legyél okos!
  Megosztás
Facebook:
Iwiw:
Egyéb:
^ lista ^
A Te véleményed: - érdektelen gyenge közepes jó nagyon jó +
Tetszésindex: nincs szavazat

időben növekszik időben csökken
30 hozzászólás
.:: Elgondolkodtató
Felhasználó profilja
G.Ernõ offline - 2017. október 10. 08:02
G.Ernõ
Az Aral-tó is az ültetvények öntözéses művelésének köszönheti kiszáradását.
Az afrikai születési ráta növekedését (+AIDS terjedés) ingyen Óvszerekkel próbálták csökkenteni.

.:: Emlékeim között kotorva
Felhasználó profilja
G.Ernõ offline - 2017. október 10. 09:26
G.Ernõ
Magyarországon 1973-1975 környékén a jégkárral fenyegető felhőket, a Balatonnál, és az Áll.Gazdaságok ültetvényei fölött, rakétával lőtték (talán cink-klorid volt a tartalma??) jégmentes esőztetés végett.
A jelenlegi hurrikánok sokaságát és erősségét, nem csak a globális felmelegedésre fogják. Elképzelhető, hogy a felhőcsapolás mellett, a "felhővontatási" kísérletek is befolyásolják a hurrikánok kialakulását.
Jéghegyek vontatása Afrika partjaihoz már természetes, a felhővontatás még nem.

Csak címszavakban:
Csád legnagyobb folyójának vize, a belelőtt többezer ember bomló tetemétől lett egy ideig ihatatlan. Az ott dúló konfliktusokkal Európa nem nagyon foglalkozott, a csádi, eritreai, etióp stb migráns még nem jött.
A függetlenségek kivívása után, felélték a gyarmatosítók javait (itt erős párhuzamot látok a gengszter váltás utáni hazai állapotokkal). Nem fordítottak szinte semmit fejlesztésre.
A nemzetközi segélyek 10%-a sem ér el a címzetthez.

.:: Csak....
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak janika1971 offline - 2017. október 10. 14:47
janika1971
Azért szaporodtak 10x-resre a népesség,mert nincs villany,tv,rádió,ezért csak össze bújnak egymással és szaporodnak...

.:: Szervusz Ernö ,
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak RSándor offline - 2017. október 10. 15:42
RSándor
Az kérlek Ezüst jodid volt vagyis még ma is az amivel a jégfelhöket csititani szokták . Talán emlékeztek a 80-as moszkvai olimpiára , ott is ezt használták a ruszki és nem is esett esö abban a pár hétben amikor az olimpia zajlott .
Nem akarok semmit sem keverni , de nekem piszkosul gyanus ez a Putyin ! Nemcsak az amerikai-Francia-Német vállasztásokat befolyásolta , hanem komolyan mondom Nektek 100% tutti , hogy ezt a sok tornádot, hurrikánt is Ö rendezte meg Kaspersky segitségével az amiknál . Az FBI jellentette ! Igaz a 80-as évekig a TASS tette ugyan ezt , csak után ugy végzödött a mese , ha nemhiszed akkor elviszünk . Na megyek inkább mielött hirig lesz belölle .

.:: Sanyikám!
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak bubuka offline - 2017. október 10. 19:57
bubuka
Elvagy te tévedve, szerintem!

A hurrikánokat nem okozhatja más, csak a soron következő.
Megvagy te már mételyezve a nyugati propaganda által.

.:: Némi adalék még
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak Zsolt52 offline - 2017. október 25. 07:05
Zsolt52
élelmezés tárgykörben az alapbeíráshoz

2017-ben „Akinwumi Adesina, az Afrikai Fejlesztési Bank elnöke kapta a World Food Prize díjat”, mert sokat tett a világ élelmezésével kapcsolatos problémáinak megoldásáért. Véleménye, hogy „Afrikában hatalmas potenciál rejlik, de az ott élők külső segítség nélkül nem tudják kihasználni a területek mezőgazdasági adottságait.”

Az új statisztikák szerint Afrika lakosságának 45%-a 15 éven aluli. Ez kiemelkedően magas népszaporulatot jelent. Felmerül a kérdés, hogy mit eszik ez a rengeteg ember? Éhínségekről, alultápláltságról állandóan hallunk. Jelenleg a kontinens élelmiszerimport nélkül nem képes megoldani lakosságának ellátását. De vajon milyen alapélelmiszerek segítik őket a túlélésben?

- Cirok: Nálunk ez nem élelmiszernövény. Viszont a fekete-afrikai területeken elterjedt. Jól tűri a szárazságot. Etiópia és Szudán sztyepp-szavanna területein őshonos, de már máshol is elterjedt.

- Jamgyökér: Afrikai eredetű növény, mely elsősorban a nyugati részén elterjedt. A gumója keményítőben gazdag.

- Manióka: Dél-Amerikából telepítették be. Gyökérgumóját eszik. Azt olvastam, hogy a „világ negyedik legjelentősebb kalóriaforrása az emberiség számára a rizs, a cukor és a kukorica után.” Gyakran lisztté őrlik, és állati tápanyagként is felhasználják.

- Édesburgonya /batáta/: főként gyökérgumójáért termesztik, de fiatal levelei is fogyaszthatóak. Dél-Amerikai növény, mely ma már Afrikában /csak úgy mint Ázsiában/ és némiképpen D-Európában is elterjedt. Afrikában az alapélelmiszerek közé sorolható. Előnyei: magas „C-, B2-, B6-, E-vitamin, kálium, réz és a mangán tartalma, viszont alacsony a zsír- és koleszterintartalma.”

- Szója: eredetileg a Távol-Keletről származik. Ma jelentősen hozzájárul a világ élelmiszer-ellátásához. Brazíliában és az USA-ban tömegtermelése folyik. Afrikában is népszerű már. Fehérje és olajtartalma jelentős.

- Rizs: csak úgy, mint a szóját, a rizst is betelepítették a nagy létszámú lakosság túlélése érdekében.

A legnagyobb veszély a Száhel-övezetben van, ahol a globális felmelegedés miatt az utóbbi időkben tovább növekedett a szárazság.
Emlékszem egy mondatra korábbi tanulmányaimból: Észak-Afrika az ókorban még Róma éléstára volt.

És a felmelegedés csak folytatódik.

.:: Még egy felvetés a fentiekhez
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak Zsolt52 offline - 2017. október 28. 06:12
Zsolt52
A világban erősödik az egységes és átfogó élelmiszerellátásra történő törekvés. Magyarul, egyre nagyobb mértékben támaszkodunk – kisszámú, viszont nagy mennyiségű – élelmiszernövény fajtára. Az új és nagy hozamú fajták közé bekerültek az energiában gazdag élelmiszerek, mint a szójabab, napraforgóolaj és a pálmaolaj.

A búza, rizs, kukorica és a burgonya már vagy félévszázada komoly szerepet játszik étrendünkben. Ezzel szemben viszont olyan helyi /nem európai/ alapélelmiszerek, mint a cirok, köles, rozs, édesburgonya, manióka, yamgyökér, teret vesztettek.

.:: ...folytatás /csak fel szöveg ment el fent/
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak Zsolt52 offline - 2017. október 28. 06:18
Zsolt52
A „fejlődés” előnyei, hogy több embert képesek így élelmezni.

Hátrányai viszont:
- hogy „Az egyre csökkenő élemiszer-paletta világszerte felgyorsíthatja az elhízás, a szívbetegségek és a cukorbetegség terjedését.”

- nő a népesség függősége a globális élelmiszerektől és az ezt előállítóktól.

- amennyiben, ha a viszonylag egysíkú és csökkentett számú valamelyik mostani alapélelmiszer kiesik - aszály, kártevők, betegségek miatt - nagy éhínséghez vezethet.
Tudom, hogy van az USA-ban génbank, talán még Európában is, de az korlátozott mennyiséggel rendelkezik, és abból tömegesen étkezésre felhasználható mennyiség csak a válság után jó néhány év/tized?/ múlva lehetséges.
Néhány éve olvastam, hogy Etiópiában már gyűjtik az ősbúza már csak ott ritkán előforduló – ugyan csekély termést hozó, de nagyon ellenálló – magvait, egy esetleges katasztrófa utáni újranemesítéshez.


Tehát én úgy látom, hogy az egyre homogénebb élelmiszerkosár veszélye az, hogy sebezhetőbbé teszi a mezőgazdaságot, és az étkezési biztonságunkat.

.:: Csak annyit
Email küldése Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak öregszünk offline - 2017. október 28. 10:07
öregszünk
kène tenni, nem az ALDI-ba, Lidi-be, föleg nem a TESCO-ba menni kajàt venni, hanem a piacra, kistermelökhöz, egyrèszt mert nincs pènzük gyomirtòt hasznàlni, kapàlniuk kell, màsrèszt, ami jòval fontosabb, eltünnének a multik, mint Petöfi a ködben, ahol nincs nyeresèg nem maradnak meg !!!!!!!!!

De melyikötök gondol bele, mint Ferkò is, az ALDI nem is multi, mint írta, olyan közeli, kis üzlet nem lehet multi !

A Gènbank bizony itt van egy köhajítàsnyira, a Bayer megvette Monsanto-t, èpp most megy a Glyphosat engedèlyezèse Brüsselben, jelenleg nem tudom mennyire jutottak, ugyanazon az alapon, mint Soros is pènzeli Brüsselt, meg fognak hajolni, a pènz beszèl, a nèp csak szàm, akik mindent megesznek !

Kivàncsi lennék rà, mennyit tett zsebre Akinwumi a közösböl ?

Nyilván meg vannak vàltoztatva a gènek, hogy ne azokat irtsa a gyomirtó, ezek a növényeK le vannak vèdetve, màs nem terjesztheti, ìgy tünnek el a hagyomànyos/ *tradicionális* èlelmiszerek, növènyek !
Ha elmégy egy gabonatàbla mellett, amiben nincs pipacs, tudhatod, hogy vegyszerezett, Te meg eszed a kenyeret !

Hogy kèpzelitek el a népessèg csökkentèsèt, nèzzük a cigányokat, èrdekli öket ha beindulnak, hogy akàrmivel vèdekezzenek, miböl nevelik fel a kölyköket, ugyanez èrvènyes a feketèkre, valahogy mindig elvannak !

Elindult egy szìr hat gyerekkel, mire ideèrtek törökböl a Balkànon àt, megszületett a hetedik, ez komoly !

Mutatják az èhhalàlon levö gyerekeket Szomàliàból, hatni akarnak a lelkiismeretedre, ugyanúgy mint a kis kölyök kèpèvel aki vízbe fùlt, ugyan engedjètek be nyugaton ezeket az embereket !

Hiàba tiltakoznak a IV-ek, az ország a betelepìtés ellen, mert ök maguk nem akarnak, csak nyugatra betelepedni, ha elfordul a biztonsági ember, màr meg is lògnak, köztük olyanok, mint a 70-szeres gyilkos Pakisztáni !

Tegnap volt kèp a szlovàk cigànyokròl, a sok putri, a rengeteg rongyos gyerek a vityillòk környèkèn, de ezt làttam a saját szememmel, ha átlépek a határon, nekem kell fèlnem, nehogy belenyomjak egy pàrat az aszfaltba !

Soros el fogja èrni Euròpa kicserèlödésèt, nem a mi idönkben, ezt ö se èri meg, de kèt fia is keveri már a sz.rt vele együtt

.:: virtuális harangvirág Melindának,
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak grofcscs offline - 2017. október 28. 20:49
grofcscs
harangvirág képletesen, mivel a maga módján félreveri a harangot, - hogy nyakunkon a vész.Tisztán lát. A búzamező pipacs nélkül az egyik legjobb, érthető példa

.:: Ménem inkább
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak joschy07 offline - 2017. október 29. 13:42
joschy07
rögtön egy igazi harangot adnál Neki..A lábára, hogy ne tuggya félreverni..

.:: Vitatkoznék
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
-newyork- offline - 2017. október 29. 18:56
-newyork-
saját káromon, saját tapasztalatom. Pont a gyerekem esküvőjének hetén ettem piacon vett meggyet. Permesteset. Majd három hétig , a halálomon voltam. Pont a maszek a kiskereskedő teszi meg , hogy elöbb mert pár forinttal drágább árat tud kérni , szedi le a gyümölcsöt. A multi nem merné, sokkal nagyobbat kockáztat, ha tömeges mérgezést okoz, túl sok vevő pártol el, az üzlet híre fontosabb, és a multikat ellenőrzik, a kis boltokat senki.
Vagy nálunk megszüntették az óvodáknak , iskoláknak főző konyhát, és egy maszek vette meg a konyhát, és főz. A múltkor a KöJÁL több száz kg. húst foglalt le. Nem záratták be ,csak pár napra, most is ez a konyha főz a város gyerekeinek.

.:: Azért engem elszomorít, ha tényleg
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak kalucsni offline - 2017. október 30. 09:40
kalucsni
ide jutottunk, hogy mindenről a menekültek jussanak eszünkbe. Mint svájcinak a himnusz...Aki át akarta mosni az agyakat, az sikeres volt. De sajnos csak ebben.
Zsolt nagyon érdekes témát feszeget, engem inkább az érdekel, hogy milyen tervek vannak még az afrikai túlnépesedés és éhínség megállítására a tudós agyakban. Azon gondolkoztam el a blog olvastán, hogy a felsorolt "alap" élelmiszerek közül biztosan azokat használjuk-e, amit kell - egészség, megtermelhetőség, költségek, stb. szempontból. Esszük pl. a krumplit ezerrel, mert olcsó, meg mert találékonyak vagyunk, de én úgy tudom, hogy az édes burgonya sokkal egészségesebb. Ha jól emlékszem, közülünk Bakodi Gyöngyi tért át erre és számos egészségi problémától nagyon gyorsan megszabadult, nem beszélve pár felesleges kilóról. Vagy esszük a húst, szinte minden nap. Az ázsiaiak viszont a rizs alapra építve minimális húst esznek, az is inkább hal, viszont rengeteg zöldségfélét és erősebb fűszereket használnak. Az átlagos ázsiai egészségi állapota nem említhető egy napon az átlagos magyaréval... Szóval volna még itt más téma is.

Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak ildiko561031 offline - 2017. október 30. 14:07
ildiko561031
igen az agymosás 150%-on. De javaslom, hogy tegyen látogatást a 8.kerben, vagy menjen el a Hős utcába,az azért nem semmi. Én a munkámból kifolyólag arra jártam. Döbbenet! Nos az agymosás helyett azaz az agymosásra fordított pénzt inkább erre fordítanám. Építeni! Az életunt embereknek hitet adni. Ez lenne honpolgári kötelesség! Nem engedünk be 1200 menekültet! Nem migráns magyar nyelv külön határozza meg azaz definiálja. De 20000 ember, mert volt pénze (ki tudja miből) annak szabad utat engedünk. Tovább gondolkodom. 20000 embernek van családja legyen max. 4 fő. Hévízen csak oroszul beszélő embereket hallottam. Persze a helyieken kívül. Az éttermek pl. Keszthelyen külön orosz nyelvű menü étlappal rendelkeznek. Soroljam?

.:: agymosás? demagógia?
Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak KatonaTibor offline - 2017. október 30. 16:46
KatonaTibor
Demagógia == ék egyszerű sablonokban gondolkozni, a dolgokat komplexül, összefüggéseiben, hatásaiban nem megérteni.

Ildikó hallott valamit. Leegyszerűsített (és ezért okszerűen hamis, mert nem komplex) érvelést, ahol csak az az érv, hogy 1200 migránst nem engednek be, de 20000 letelepedési kötvényest igen. Pont, ennyi. Ez az érv a liberális (jelenleg ellenzéki) sajtóból köszön vissza. Elhallgatja azt, hogy nem 1200 főről van szó - ma már elismert tény, hogy állandó elosztási rendszert terveznek, korlátlan létszámra, központi elosztással, tagállami beleszólás nélkül. Tehát nagyon nem egyszeri 1200 főről van szó!
A komplex megértéshez tartozna, hogy mit fog csinálni itt az az 1200 fő (illetve a korlátlanul több)? Fognak-e dolgozni, adót fizetni ezek a migránsok, be fognak-e illeszkedni, jelentenek-e biztonsági kockázatot? Vagy csak a segélyeket követelik majd? Van már ilyen hazai népcsoportunk, mintának, én nem kérek még több hasonlót. Hogy a felső korlát nélküli áttelepítés hová vezet hosszabb távon? Németország lakosságának 10%-a már a migránsválság előtt is török volt. Ma már a lakosság 25%-a nem német származású. Ildikó ezt szeretné itthonra is, ha ez mellett érvel? Én nem!
A 20000-ről: Ildikó bizonyára nem tudná megmondani, hogy az a 20000 fő tényleg ideköltözött-e, személyesen? Hogy tényleg tervezik-e a családjukat is idetelepíteni és erre van-e jogi lehetőség. Hogy azok mibe kerülnek a magyar államnak (a migránsok sokba), akarnak-e dolgozni, a gazdaságban részt venni + adót fizetni? Én úgy tudom, hogy a kötvényesek nem a segélyre terveznek ácsingózni (ahhoz túl drága a kötvény), sőt egy részének esze ágában nincs ide költözni - ők csak a saját vállalkozásukat akarják ide áttenni, könnyebben hozzáférni az EU belső piacához.

Akkor most hogy van ez az 1200-al és a 20000-el? Így ugye már picit árnyaltabb a kép?

.:: Gyerekek
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak Nándi51 offline - 2017. október 30. 18:23
Nándi51
Hagyjuk ezt a migránsozást,sorosozást.A magyar médiában másról nem tudsz olvasni.Magyarországon nincsenek,nem is akar egy sem oda menni.Aki pedig ott van,azonnal megszökik ahogy az örök félre néznek.Míért csinálunk problémát valamiböl ami nem is létezik.Itt nálunk állítólag sokan vannak,de nekem nem feltünö mert egy egyetemi városban mindíg voltak sárgák és feketék is.Engem nem zavarnak,jobban érzem magam Németországban mint Magyarországon.

Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak ildiko561031 offline - 2017. október 30. 19:54
ildiko561031
Na most aztán tényleg, de úgy igazán! Miről teszik beszélni? Apropó törökök tény 150 évig e hon nagy részén szélesen - hosszasan megvettették lábukat. Mondsza lelkem hogy ityeg a fityeg törökül? Mi ragadt rád? Mondanám németül türkisch sprechen? Oder sprechen sie mit türkisch?? Nos ha rosszul írom mea culpa. A kötvényt vásárolta az akinek volt "manija" rá. A többi szerényen kopogtat a határon. Én egyet akarok azaz szeretnék tiszteséges elbánást! Ja hogy 20000 ember kapott e letelepedési kötvényt? Tehette, úgy ám nézz utána. Ez teljesen hivatalos.
Ja még bárki bármit gondol! Jó fej az admin!
Csak rövid tömör ad hoc vélemény részemről!

.:: Nándi,
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak grofcscs offline - 2017. október 30. 20:45
grofcscs
én 1993-ban voltam Hannoverben egy faipari kiállításon.Késő délután bementem a város központjába, kicsit körül nézni. Ahogyan sötétedett, egyre több ébenfekete jelent meg és viselkedtek mint majmok a ketrecben. Féltem és szálláshelyemre mentem. Ez volt az utolsó német utam.Lehet, hogy már megszoktad.A baj az, hogy fordítva már el sem lehet képzelni.Maradok inkább Magyarországon kevésbé félve és nem kell gyújtanom gyertyát az áldozatok emlékére és nem kell tömegfelvonuláson hangoztatnom , hogy nem félek -mikor félek.

.:: Tényleg ...
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
-newyork- offline - 2017. október 30. 23:16
-newyork-
Ezt a témát hagyni kéne , ez is politika.
Végig kellene gondolni , az emberiség egész történelmét bizony mindig és mindig vándoroltak az emberek, a kezdetben csak a zöldebb legelő miatt, majd a jobb megélhetésért, háborúk elöl, természeti katasztrófák elől.
Ott félnek legjobban a menekültektől ahol nincsenek, és azok akik nem sokat találkoznak velük, ez tény.
A genetikusok szerint az emberiség bölcsője Afrika, a fehér faj egy genetikai mutáció eredménye, ezzel a tudattal tessék a fekete embereket utálni . Nem árt azt sem elfelejteni, hogy előbb ment oda a fehér ember mondjuk gyarmatosítani , mint azok ide .
A kötvény árát nem ajándékba adták hanem kamattal az unokáinknak kell visszafizetni, viszont nem szerepel az a költségvetés adósság oldalán ezért is praktikus, és a vastag lebonyolítási díjat ha úgy tetszik " sikerdíj " meg érdekes helyen landol, azért érdekes , mert nem tudni kiké, nem nálunk adóznak hogy hol az nagy titok ...valamiért.

.:: Ritkám van olyan, hogy nem értek egyet
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak kalucsni offline - 2017. október 31. 08:20
kalucsni
Tibivel és ugyan nem akartam erről a témáról vitázni, de szó nélkül sem tudom hagyni az érvelést.
A számok: jó, mondjuk nem egyszeri 1200, hanem évente ennyi, vagy évente 5000 lesz. Akkor az 10 év alatt 50 000. Az sok? Egy olyan országban, amit a hivatalos statisztika szerint is félmillióan hagytak el az elmúlt években? Ahol nincs árufeltöltő, meg takarító, meg semmilyen melós? A hozzánk járó Szuperinfó újságban már csak álláshirdetés van! A szemetet napokig nem viszik el, mert a "Nemzeti Hulladékos Istencsodája" nem képes megoldani az előírt pénzért azt, ami korábban a piacgazdasági körülmények között kiválóan működött. Mert nem találnak munkást. Szóval én boldogan látnám, ha akár bantu néger pakolná a kukát és azt sem bánnám, ha a bölcsődében száris asszony törölgetné az unokám fenekét - csak működjön a gazdaság. De sajnos nem kell attól tartani, hogy pakisztáni lesz a mozdonyvezető, mert abban biztos igaza van Nándinak, hogy a menekültek nem akarnak itt maradni. Bolondok lennének egy ilyen országban kepeszteni, amikor máshol jobb. Pedig nem bánnám, ha dolgoznának, mert akkor adót is fizetnének és lenne talán némi fedezet a nyugdíjunkra.
Vagy a mieink miért mentek el, ha ez itt a nirvána? Mert olyan nagyon meg vagyunk védve? És tessék mondani, a mieinket ugyanígy megköpködték nyugaton, ahogy mi fújunk ezekre a szerencsétlenekre? Vagy 56-ban kerítést építettek ellenünkben? És erre ne mondja nekem senki, hogy "de ezek állatok és megerőszakolják a nőket, meg eldobják az igazolványukat, meg nem is szírek, stb." mert nem érdekel a hülye médiapropaganda.
A történelem számos alkalommal bebizonyította, hogy a magyar politika képtelen előre látni dolgokat. Teljesen biztos vagyok benne, hogy az uniós országok többsége előre kiszámolta, elemezte, tanulmányozta a várható hatásokat és tudatosan fogad be menekülteket. Nem rossz üzlet az hosszú távon...és ezek ott ellentétben velünk, tudják, mit csinálnak. Apropó, üzlet: az én szememet is csípi, hogy pár kormányközeli ember hülyére gazdagodott azzal, hogy mindenféle kontroll nélkül beengedett 20 ezer embert. Mert az ő menekültjük az jobb, mint a többi. Egyenlőbbek az egyenlőnél, ugye?
A másik kérdésem meg az, hogy annak a 20 ezer vállalkozó kedvű menekültnek hány beruházásáról hallottunk? Mert én egyről sem, pedig hivatásomból adódóan folyamatosan gazdasági híreket nézek. Megveszik nálunk az uniós állampolgárságot, aztán spuri innen. Két lehetőség van ugyanis: vagy kifizette Rogánéknak a lét és nem maradt neki, tehát nem fog beruházni. Vagy van még pénze, mert tényleg gazdag, de akkor meg esze is van és körülnéz, hogy hol milyenek az adófeltételek, lehetőségek és akkor azért nem itt fog beruházni. (Mint ahogy sajnos más sem...és ez a legnagyobb bajunk.)
Egyébként azt gondolom, hogy a 21. században nincsenek már tiszta nemzetek országonként. Bárhol jársz a világban, de Európában biztosan, multikulturális minden. Ülj a villamosra Prágában, sétálj Párizsban, utazz a metróval Londonban, vagy Moszkvában, piacozz Rómában: mindenhol mindenféle ember van. Ázsiaiak, négerek, indiánok, malájok és jó, néha fehérek is. Az irodaház, ahol dolgozom tele van külföldivel, alig hallok magyar szót. Ha focit nézek - mert elkövetem azt a hibát, hogy belenézek a magyar bajnokságba - nem találok magyar nevet a Fradiban! Az urológus bangladeshi, az étterem kínai, meg thai,a menyem szerb, a szomszédban oroszok laknak... folytassam?
Nem, mert nem is akartam erről az egészről vitázni. Az eredeti témája Zsoltnak sokkal jobb és csak azt sajnálom, hogy mi is a parasztvakítás áldozata lettünk és olyasmiről beszélgetünk, amivel csak a figyelmünket terelik el a valódi problémákról.

.:: Nagyon
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
-newyork- offline - 2017. október 31. 08:31
-newyork-
jól , mondhatom átfogóan írta le az Éva. Pontosan így gondolom.
Még annyit a népszámláláskor majd 2011-ben majd negyvenezer ember vallotta magát szírnek. Mivel nem hallottunk róluk , akkor elmondhatom beilleszkedtek ?!

.:: Egyetértek!
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak kisskarcsi offline - 2017. október 31. 23:49
kisskarcsi
Arankával, Évával, Ildikóval és Nándorral a külföldiekkel kapcsolatos látásmódjukkal. A migráns-ozást én sem szeretem. Menekülteket inkább.

Jó lenne ezt a dolgot lehetőségként is tekinteni az éppen hatalmon lévőknek, ahogy ezt a nyugatiak teszik.
Ne hogy már 1200 ember problémát jelentsen ha jól megszervezik. Miért nem jelent problémát a jelenleg 800 fős, de a választás utánra már 3000 ezres ukrán munkavállaló, akiket titokban próbálnak tartani? Mert ebből is kiderül, hogy nekünk már nincs elég munka-erőnk de azt meg nem szeretné láttatni a kormány, hogy közben (miráncsozás közben) mégis hoz külföldieket az országba - nem Kárpátaljáról ahol még beszélnek magyarul is.
Aztán mi hogy a fenébe kerültünk erre a helyre ?(Hadd szólaljon meg bennem a szakma is.) Bizony mi is menekültünk.
Sokat lehetne írni.., de Éva ezt már megtette.

.:: Valamikor, réges-régen,
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak rigotibi offline - 2017. november 01. 13:32
rigotibi
a 60-as évek közepe táján az általános sulink énekkarával és a néptáncos csoportjával részt vehettem egy Veszprémben megrendezett kulturális összecsördítésen. A helyi, és a környékbeli tanulók szülei a saját otthonaikban gondoskodtak a szállásunkról, élelmezésünkről, valamint a szabadidőnk - általuk hasznosnak ítélt - eltöltéséről.
Én azon kevesek közé tartoztam, akik mindkét csapatot erősíthettem, vagy gyengíthettem. / Az utóbbi lehet az igaz, hisz manapság már sem énekelni, sem pedig táncolni nem tudok, s nem is szeretek./
A veszprémi suliba való megérkezésünkkor három csoportba osztott bennünket a mi küldöttségünk vezetője:
1. csoport: a dalárdások
2. gárda: táncoslábúak
3. banda, a 'kisebbségiek', azaz a mindentudók.

Elkezdődött az a ceremónia, amit ma már csak embervásárhoz hasonlíthatnék : a bennünket fogadó,'önkéntes vendéglátó' felnőttek az ujjaikkal mutogattak azokra közülünk, akikre szemet vetettek a csak két napig tartó, de ez idő alatt rájuk plusz terheket rovókra, azaz az eltűrendő kölykök valamelyikére. Első látásra kellett eldönteniük - s tették is óriási kavalkád közepette, hogy ki és melyikünket - néhányan, a többgyerekesek és a jómódúak közül - kiket fogad otthonába gardírozásra arra a két napra.
Nekem - csudára véletlenül - csak szép emlékeim vannak, s maradtak erről a két napról. A tejben-vajban való fürösztésről addig csak a mesékből hallottam és tudtam. Mivel a szüleimet nem vonzotta a vörös színű párttagsági könyv birtoklásának vágya, csórók voltunk, mint akkoriban sok millióan velünk együtt. A zsírral-, lekvárral megkent kenyéren felnevelkedők értik, sőt tudják, hogy miről beszélek.

Itt az ideje, hogy értelmet, magyarázatot is adjak erre a - látszólag a témától, a lényegtől is - eltévelyedett mondókámra.
Etetni, éltetni kell a világra számtalanul jötteket !
Ez a liberális gondolkodás alapköve.
Hogy mivel ?
Azzal, ami a létük fenntartásához a tányérjukra, a bendőjükbe kerül,s ne válogassanak ! Ha élni akarnak, egyék azt, amit kapnak azoktól, akik az éhhaláltól mentik meg őket.
Zsuzsi tanító nénink - lévén megrögzött állatvédő, s húsokkal tálalt ételekhez hozzá sem nyúló - olyan családhoz került, amelyiknél egyetlen étkezés alkalmával sem maradt ki a szalámik, felvágottak és a füstölt vagy füstöletlen húskészítmények - stb - valamelyike. Éhen maradt a lelkem, mert az elveket nem lehet meghágni ?!
Konzekvenciám, még ha nem is mindenki számára meggyőző : hogyan, miből lesz össz-világi egyetértés, ha az egy - ugyanazon - országban élők még a létüket alapvetően meghatározó dolgokban sem jutnak egyezségre ?
Reménytelen elképzelés, fából vaskarika.

.:: Tiltakozom, 247153 ellen
Email küldése Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak öregszünk offline - 2017. november 01. 14:05
öregszünk
A törtènelmi òrák rég voltak, de mivel Wiki mindent megmagyaráz, azt is mit jelent menekülni, meg azt is (be)vándorolni, elfoglalni az èletteret azok elöl, akik jóval règebben oda letelepedtek

Menjünk vissza Atillához, kb. 400 körül, na kik vándoroltak akkor, meg kik menekültek ?

Kb. 200 èvbe telt, mikor megjelentek Mohameddel az iszlamistàk, a tegnapi new yorki is Allahu Akbárt kiabàlt, meg a többi is !
Èppenhogycsak megmenekültek Schwerin-ben a hètvègèn a Szìriai robbantàstòl, tavaly Berlinben addig figyeltèk Amrit, mìg kèsö lett megakadàlyozni !
A Wiki összeszámolja az imaházakat/Moschee ahol a bennszülöttek ellen uszìtanak, nem nèmetül nyilvàn, többnyire Erdogán küldi öket

Azèrt az ukràn bevàndorlò mègiscsak euròpai, nem akarja a vilàgot uralni, Ukrajnàban is csak egy imaház van, mint nàlunk.

.:: Kedves Melinda!
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak kisskarcsi offline - 2017. november 01. 22:55
kisskarcsi
Add meg nekem azt a lehetőséget, hogy én azokkal értsék egyet, akikkel akarok. A tiltakozás szó tehát nem értelmezhető számomra.
Annak külön örülök, hogy a menekültekkel kapcsolatosan végre egy kis szóváltás állt össze, mert hasznos lehet mindnyájunknak.
Őszintén mondom és nem bántásként, hogy - az utóbbi években - sok mindenkitől olvastam, de a Te beírásaid néha felbosszantottak, mert mindben, de legalább is majdnem mindben előjött a migráns-ozás, vagy szó-szerint, vagy másképpen.
Mindig türtőztettem magam és "én sem vettem észre".
Ezért is jók a mostani levélváltások.

Az Attilával kapcsolatos felvetésben éppen az az érdekes, hogy bemutatja, hogyan menekültek a különféle népek előtte más országokba, tartományokba, ahol befogadták őket.
Itt mondhatnánk Árpád népét is, csak a másik oldalról, mert mi magyarok menekültünk ide a Kárpát medencébe (és szerencsére sokkal jobban szervezetten, mint a mostani menekültek. Szerencsénk volt: itt maradhattunk. Egyrészt a helyi szláv fejedelmet (királyt) meg tudtuk verni. Másrészt a bennünket üldöző jászok, kunok, besenyők egymást felmorzsolták a harcokban és később már ők is csak menekültként települtek be hazánkba.

Mohamed 622-es vallásalapításával sincs nekem semmi bajom.
A jelenlegi fanatistákkal van bajom, és azért is mert meghűlyítik a belső bajokkal, szorongásokkal, gátlásokkal rendelkező embereket (legyen az fehér, arab, vagy fekete), akik aztán fegyverekkel próbálnak kiemelkedni közülünk és gyilkolnak.
Akik tényleg menekülni kényszerülnek én azokkal szemben humánus és szolidáris vagyok. (Liberális nem vagyok, a mai értelmezés szerint, persze vállalnám a magyar reformkor liberális szemléletét.)

A dzsámik, mecsetek,. mindenféle más templomok is nagyon izgatnak. Valószínű azért is, mert ateistaként minden vallás nagyon érdekel. Az ortodox egyház számomra nagyon szimpatikus. Ukrajnában is sok ilyennel lehet találkozni.

Azért azt is jó tudni, hogy a második világháborúban volt három fasiszta állam: Németország, Spanyolország és Ukrajna (nem a diktatúrákról beszélek, mert abból több volt). Magyarország fél-fasiszta volt "csak".
Én bízom az ukrajnai népben és jöjjenek, ha kell, de akkor ne migráns-ozzunk.
Persze ugyan így várom más jószándékú menekült érkezését is, ha dolgozni akar: legyen az fekete, fehér, vagy arab. (Hátha lesz munkaerő, amely a most 50 éveseknek is megtermeli majd a nyugdíjat.)

.:: Úgy látszik
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak kisskarcsi offline - 2017. november 02. 12:39
kisskarcsi
kezdek lökött-té válni, vagy öregszem, vagy mindkettő.
A legfontosabb, a bölcső, Olaszország kimaradt. Elnézést.

.:: Kiss Károly,Melinda kapcsán
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak grofcscs offline - 2017. november 02. 21:33
grofcscs
a statisztikában egy ember és a nézete sok embert képvisel.
Sok a műfüst, nehéz eligazodni de azért sok hiányosság van irásodban. A Honfoglalás kapcsán jó volna már tudni, hogy Szvatopluk két évvel azelőtt meghalt.Nem volt menekülés, tervszerű visszatérés volt, hiszen a besenyőket később betelepítették.Mohamed Koránjában 540 átok van a nem mohamedánokra.Menekültek nyolc határon át ? Gondolkozni is kéne azon, hogy a családrombolás és más devianciák hírdetésével és annak befogadásával - megszűnünk létezni, nem lesz saját kultúránk és történelmünk. Lesz egy etnikai hovatartozás nélküli, gyökértelen sokaság, ami felett a hatalmi elit könnyűszerrel tud uralkodni.Fecseg a felszin, hiszen dezinformált.

.:: Dezinformált vagyok
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
-newyork- offline - 2017. november 03. 07:51
-newyork-
" tervszerű visszatérés volt" nos itt ( is )akadtam meg
hol voltak és miért mentek oda, ahonnan vissza kellett térni ?

.:: Én Kiss Karcsival nem mernék
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
ellenőrzött tag, adatai biztosan valósak kalucsni offline - 2017. november 03. 08:32
kalucsni
történelem témában vitázni. Életemben hozzászoktam ahhoz, hogy hallgatni kell a szakmabélire és kész. De mindenki maga tudja, milyen okos...

.:: Ami még az eszembe jutott
Privát üzenet küldése Felhasználó profilja
-newyork- offline - 2017. november 03. 10:56
-newyork-
A gyökértelenségről..... egy , maximum két generáció gyökértelen, utána ott szocializálódik ahol iskolába jár , oda kötődik.
Az 56-osok egy része visszajött , igaz inkább azért , mert a nyugdíjuk itthon többet ér. A gyerekeiknek eszébe sem jut. Látható a mostanában önként "gyökérteleneknek" sem akaródzik itthon élni.
Ahogy olvasom a statisztikát , már több magyar gyerek született külföldön, mint itthon. Gyanítom az okok között -ki nem mondva -az is szerepel, hogy mindig Szvatoplukkal, Hortyval foglalkozunk és nem nézünk előre, a világ meg robog előttünk( már nem mellettünk) el. Nem a gyökértelenség miatt, a hülyítés miatt tud a hatalmi elit uralkodni rajtunk, az érzelmi politizálással, hogy folyik a vallás( egy-kettő) deszekulariációja.

Nincs jogosultság hozzászólás írásához.

.:: Keresés a blog-post:


This webpage powered by TP98s CMS system # http://thomas98.hu/cms/